Blaasontsteking
Een veel voorkomende kwaal gedurende de zwangerschap is blaasontsteking. Zwangere vrouwen krijgen gemakkelijker een blaasontsteking omdat de urineleiders tijdens de zwangerschap wijder open staan, de blaaswand slapper is en zwangere vrouwen vaak hun blaas niet goed leegplassen. De E-colibacterie veroorzaakt in 90% van de gevallen de blaasontsteking en deze kan worden aangetoond in de urine. Wanneer de blaasontsteking wordt veroorzaakt door een Streptococcus infectie dan is een antibioticakuur nodig. De standaardbehandeling van een blaastonsteking is met antibiotica. Nadelen hiervan zijn dat de darmflora van de moeder wordt afgebroken door de antibiotica en de bacteriën kunnen ook resistent worden. Er is echter een prachtige natuurlijke en minder invasieve oplossing voor een blaasontsteking namelijk het gebruik van D-mannose. D-Mannose is een omgekeerde suiker die in ons lichaam voorkomt. D-Mannose doodt geen bacteriën maar hecht zich aan de E-Coli waardoor het de blaas uitspoelt. De voordelen van D-Mannose zijn dat er geen goede bacteriën worden gedood zoals bij antibiotica, het uitspoelen van de bacteriën geschiedt grondig en op een natuurlijke manier. Daarnaast is D- Mannose is tot wel 50x effectiever dan cranberry’s een veelgebruikt middel bij een blaasontsteking.